Lill-Anita Sönnerbo
|
Lill-Anita Sönnerbo
Att utveckla affärer och människor i ett klokt samspel är Lill-Anitas passion och intresse. Förutom affärsfokus så krävs mod, struktur, kommunikation, och en god balans mellan självförtroende och självinsikt för att skapa empatiska arbetsplatser där människor trivs och utnyttjar sin fulla potential. Lill-Anita Sönnerbo skapar tillit och stödjer företag och individer att utvecklas och uppnå sina mål.
Lill-Anita har lång erfarenhet ifrån ledarskap, coaching och kundservice i Norden och utomlands. Hon har varit verksam i branscher som resor, detaljhandel, bygg och fastighet, skola och livsmedel - i roller som VD, kundservicechef, interimchef, executive coach, organisationskonsult och styrelseledamot.
Lill-Anita har återkommande updrag som ställer höga krav på service, struktur, effektivitet, lönsamhet och leverans. Lill-Anita har även stor vana av uppdrag där områden som härskartekniker, stressproblematik, krishantering, otydligt ledarskap och omorganiseringar berörs.
Lill-Anita bidrar med energi och ett brinnande engagemang, en rakhet och ärlighet samt en nyfikenhet som hjälper företag och individer att tänka nytt när de står fast. Lill-Anita tror på ett empatisk och inkluderande ledarskap där medarbetarna får möjlighet att utvecklas i en coachande företagskultur. Tydlighet och feedback upplevs som styrkor i hennes ledarskap, även modet att förändra och skapa hållbara organisationer.
Utdrag från hennes CV :
- Marknadsutbildning på Berghs School of Communikation
- ACC och PCC coachutbildning hos Leapfrog AB - ca. 900 coachtimmar
- Kundservicechef Ving Sverige och interimchef Unilever Customer Care Norden
- Styrelseledamot i ICF Sverige, Internationella Coachförbundet
- Styrelseledamot i Almi Invest portföljbolag
- Uppdrag för Skanska, TELE2, Fastigo, Rusta, Bright Relations
|
Lill-Anita har en marknadsutbildning i Information från Bergs School of Communication där hon i sitt grupparbete med Nutek vann guldägget för bästa informationsprojekt.
|
| | | | |
|